EPTE

Wat is EPTE en waar kan het voor toegepast worden?

EPTE is een relatief nieuw behandelconcept voor de behandeling van chronische peesontstekingen. Op dit moment is er voor vijf chronische peesontstekingen bewijs dat deze behandeling een positief effect heeft.

Deze behandeling is mogelijk bij de volgende aandoeningen:

• Hielspoor (Fasciitis plantaris)
  • Achillespeesontsteking
  • Kniepeesontsteking
  • Tenniselleboog
  • Ontsteking van pezen in de schouder (Supraspinatuspees)

Hoe werkt EPTE?

Middels een onder echogeleiding ingebrachte naald wordt een galvanische stroom door het aangedane gedeelte van een pees geleid. Door een reactie bij de elektrisch gelade naaldpunt wordt het te zure milieu in de pees gezond basisch gemaakt, verandert de celwand doorlaatbaarheid, wordt de doorbloeding verbeterd en de pijn verminderd. Maar vooral vindt ook stimulatie van peesweefsels plaats die voor nieuw gezond weefsel zorgen.

Naast de EPTE behandeling wordt er gewerkt met een geprotocolleerd oefenregime waardoor de vezelgroei in de goede trekrichting wordt gestimuleerd en meteen ook een geleidelijke opbouw naar volledige functionaliteit plaatsvindt.

Er wordt 4-6 keer met EPTE behandeld en het herstelproces is meestal in 6-12 weken volledig.

Wordt deze behandelmethode vergoed ?

EPTE is een behandelmethode die onder de normale fysiotherapiebehandeling valt. De kosten worden dan ook vergoed vanuit de aanvullende verzekering.

• Duidelijk onderzoek

• Een duidelijk behandelplan

• Een actieve instelling tijdens de behandelingen

• Een langdurige oplossing voor uw klacht