Project omschrijving

Schouderklachten door arbeid of sport

Misschien herkent u het wel, lekker bezig tijdens de wedstrijd, maar een tegenstander geeft je net even een ruk aan de schouder. Een kort pijnlijk gevoel maar toch maak je de actie af. De dag erna is de schouder pijnlijk en stijf. Dit komt vaak voor tijdens sport activiteiten.

Hoe zorg je er voor dat die schouder weer hersteld? Je hebt mogelijk al een paar dingen geprobeerd; rust gehouden, trainingsbelasting naar beneden gebracht en ook je werk aangepast. Maar het lijkt nog niet echt te helpen. Als je dit herkend wordt het tijd om een fysiotherapeut in te schakelen. Tijdens het onderzoek kunnen we meerdere diagnostische tools inzetten. Dit kan zijn echografisch onderzoekEcho-onderzoek, kracht metingen en specifieke schouder testen.

In de praktijk werken we met een drie fase training, in de eerste twee fasen is het voldoende om weer terug te keren in het dagelijkse activiteiten patroon zoals werken, tillen, boodschappen doen zonder schouderklachten. Maar wil je net dat beetje meer en sport specifiek werken dan heb je de laatste fase nodig.

In de laatste fase ligt de nadruk op sportspecifieke kracht training in combinatie met een preventie programma. In deze fase train je in een groep zodat je elkaar kan uitdagen en het optimale uit het herstel kan halen.

Naast de groepstraining heeft u in de eerste twee fasen ook nog één op één therapie met uw therapeut. Zo haalt u het maximale uit uw herstel zonder dat u over uw vergoeding heen gaat.

Heeft u vragen over het schouder traject? Neem dan contact op met de praktijk.

• Duidelijk onderzoek

• Een duidelijk behandelplan

• Een drie fasen training gericht op wat jij nodig hebt

• Een langdurige oplossing voor uw klacht